مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

کشف 3 گونه ناشناخته سوسمار در فلات ایران

سئول مرکز تحقیقات اکولوژی و خزنده - دوزیست شناسی لرستان از کشف 3 گونه ناشناخته سوسمار در فلات ایران خبر داد.

فرهنگ ترکی با بیان اینکه این مطالعه توسط یک تیم 8 نفری صورت گرفته است، تصریح کرد: گونه‌های سوسمار شناسایی شده تا‌کنون در سطح جهانی ناشناخته مانده بودند و برای نخستین بار است که در دنیا وجود این‌گونه‌ها گزارش داده می‌شود.

این محقق برجسته لرستانی ادامه داد: براساس این تحقیقات 2 گونه از این سوسمارها در لرستان و یک گونه دیگر در استان ایلام کشف شده است. ترکی با اشاره به اینکه گونه‌های ناشناخته‌ای که در لرستان کشف شدند از گروه «جکوهای برگ انگشتی» و «جکو‌های پا کوتاه» هستند، افزود: گونه شناخته شده در استان ایلام از گونه «جکوهای برگ انگشتی» است.

وی با بیان اینکه این تحقیق به سرپرستی مرکز تحقیقات اکولوژی و خزنده - دوزیست شناسی لرستان انجام شده، یادآور شد: دانشگاه‌های پیام نور لرستان، محقق اردبیل، دانشگاه شیراز، دانشگاه رازی و دانشگاه لرستان در این تحقیق همکاری کرده‌اند.

فرهنگ ترکی با تاکید بر اینکه با چاپ این مقاله مرکز تحقیقات اکولوژی و خزنده - دوزیست شناسی لرستان برنامه تحقیقاتی سال 2008 خود را به پایان رساند، خاطرنشان کرد: این مرکز تنها مرکز تحقیقات خزنده شناسی در خاورمیانه است و به این لحاظ تحقیقات صورت گرفته در این مرکز دارای اهمیت جهانی است.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات 1 + ارسال نظر
آرش 26 دی 1387 ساعت 09:15 ق.ظ http://www.sasanjafari.blogsky.com

چه جالب ولی ای کاش چیزهای مفیدتر از این رو هم کشف کنند


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد