مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

کشف حیات در عمق سه هزار و 500 متری زمین

دانشمندان اروپایی توانستند در عمق سه هزار و 500 متری دریای مدیترانه چندین گونه از باکتریها را شناسایی کنند که در شرایط بدون نور و اکسیژن زندگی می کنند. 
در این تحقیقات گروهی از دانشمندان اروپایی به سرپرستی محققان دانشگاه مطالعات میلان موفق شدند اشکالی از حیات را در دریاچه زیردریایی "اورانیا" واقع در دریای مدیترانه کشف کنند.
دریاچه زیردریایی "اورانیا" که در عمق 3 هزار و 500 متری زیر دریای مدیترانه قرار دارد یکی از غیرقابل دسترس ترین مناطق زمین است که در آن نور و اکسیژن وجود ندارد.
شرایط این دریاچه مشابه شرایطی است که زمین در آغاز حیات خود داشته است همچنین این محیط شباهتهای بسیاری به سیاره مریخ و یا قمر "اروپا"، یکی از دو قمر سیاره مشتری  دارد.
نتایج این تحقیقات که در مجله علمی Pnas منتشر شده است نشان می دهد که در این دریاچه فرایندهای متابولیکی وجود دارند که حضور اشکالی از حیات میکروبی را تایید می کنند.
یکی از ویژگیهای مهم دریاچه "اورانیا" که آن را از سایر دریاچه های زیردریایی دیگر متمایز می کند حضور بیش از حد تمرکزات متان و سولفات هیدروژن در این دریاچه است این ترکیبات وجود هر نوع حیات را در این منطقه غیرممکن می کند این در حالی است که این دانشمندان باکتریهایی را در این دریاچه شناسایی کردند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد