مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مصرف سالانه بیش از یک میلیارد قورباغه از حیات وحش برای انسان

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ،  کوری بردشاو از دانشگاه آدلاید استرالیا می گوید:”پای قورباغه بخشی از منوی بوفه‌های مدارس در سرتاسر اروپا، بازارها و میزهای شام از آسیا تا رستورانها مشهور در سرتاسر جهان است. دوزیستان هم اکنون مورد تهدید ترین گونه جانوری هستند که در اثر بیماری، نابودی زیستگاه و تغییرات آب و هوای در حال انقراض هستند.”

کارشناسان با تحلیل داده‌های تجاری سازمان ملل متحد در حالی به این نتیجه رسیدند که اعلام کرده‌اند این آمار قطعیت بالایی ندارد. فرانسه و آمریکا دو وارد کننده بزرگ قورباغه هستند و چندین کشور شرق آسیا هم مصرف بسیار بالایی را دارا هستند. از یک سوم دوزیستان در لیست گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند که از دست رفتن زیستگاه مهمترین عامل ایجاد این خطر است.

اما در کنار این پدیده شکار نیز به عنوان یکی از مهمترین عوامل نابودی برخی گونه ها در کنار تغییرات آبو هوایی، آلودگی و بیماری مطرح است.

نتایج این تحقیق که قرار است در مجله حفاظت بیولوژیک منتشر شود نشان می‌دهد که تجارت جهانی قورباغه های وحشی در گذشته بسیار کمتر از میزان واقعی آن تخمین زده شده است.

تحقیقات پروفسور بردشاو اندونزی را به عنوان بزرگترین صادر کننده قورباغه و یک مصرف کننده بزرگ مطرح می‌کند که صادراتی برابر ۵ هزار تن در سال را داراست و به همین دلیل پیش بینی شده که به زودی کاهش این دوزیستان را در اثر شکار را که در نقاط دیگر دنیا مانند فرانسه و آمریکا دیده شده است را تجربه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد