مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

کشف گونه جدیدی از باکتری در اعماق یخهای قطب شمال

پژوهشگران آمریکایی گونه جدیدی از باکتریهای بسیار کوچک را کشف کردند که از 120 هزار سال قبل در زیر یخهای اقیانوس منجمد شمالی در عمق 3 هزار متری زندگی می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه ایالت پن گونه جدیدی از یک باکتری بسیار کوچک را کشف کرده اند که بیش از 120 هزار سال است در زیر یخهای اقیانوس منجمد شمالی در گیرنلند در عمق حدود سه هزار متری زیر سطح زندگی می کند. این محققان که نتایج یافته های خود را در کنگره انجمن میکروبیولوژی آمریکا در بوستن نشان داده اند کشف کردند این باکتری بسیار کوچک که Chryseobacterium greenlandensis نام دارد توانایی ویژه ای در زندگی در شرایط دمای پایین، فشار بالا، کمبود اکسیژن و مواد غذایی دارد و به خصوص می تواند برای انجام تحقیقات در خصوص احتمال حیات در محیطهای خاص روی زمین و حتی دیگر سیارات مورد توجه قرار گیرد.
سلول این گونه جدید باکتری به اندازه ای کوچک است که می تواند از فیلترهای معمولی میکروبیولوژیکی عبور کند.
به اعتقاد این دانشمندان، ابعاد بسیار کوچک این باکتری می تواند در خصوص توانایی آن در زندگی در محیطهای یخی و بسیار سرد گرینلند توضیح دهد. محققان آمریکایی برای بررسی این باکتریها سلولهای آنها را از قالبهای یخی جدا کردند که در دمای بسیار پایین و در فقر مواد غذایی و اکسیژن تشکیل شده بودند. سپس این باکتریها را برای انجام آزمایشات ژنتیکی به آزمایشگاه منتقل کردند.
براساس گزارش مجله علمی انجمن میکروبیولوژی آمریکا تاکنون 10 گونه جدید باکتری در یخهای قطبی کشف شده اند. میکروبها تقریبا یک سوم توده های تک سلولی زنده زمین را تشکیل می دهند و تاکنون تنها 8 هزار گونه آنها مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند این درحالی است که فرضیه ها نشان می دهد باکتریها باید در حدود سه میلیون گونه باشند.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی 20 خرداد 1387 ساعت 02:23 ق.ظ http://freelantern.com/p

خیلی جالبه! کاشکی منبع خبرتون رو هم می دادید... پایدار باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد