مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

واگذاری بخشی از اراضی تالاب هور العظیم به وزارت نفت

سازمان محیط زیست به واگذاری تالاب منحصر به فرد هورالعظیم به وزارت نفت برای اکتشافات نفتی در خوزستان اعتراض کرد. در پی ابلاغ مصوبه وزیران عضو کمیسیون اقتصاد دولت جمهوری اسلامی به وزارت نفت درمورد واگذار کردن بیش ا ز7هزار و پانصد هکتار از اراضی تالاب منحصر به فرد هور العظیم در خوزستان، سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری خواستار بازنگری دراین مصوبه شد.
در این نامه ضمن اشاره به تداخل این اراضی با تالاب هورالعظیم بر آثار سوء این فعالیت ها بر اکوسیستم منطقه تاکید شده است. به گزارش ایسنا در پی اعتراض سازمان حفاظت از محیط زیست، رئیس جمهوری اسلامی دستور پیگیری در باره آن را صادر کرده است.
تالاب هور العظیم تنها باقی مانده تالاب های عظیم بین النهرین است و از نظر تنوع زیستی و سابقه تاریخی اهمیت جهانی دارد. واگذاری بخش عمده ای از اراضی زنده این تالاب برای اکتشافات نفتی در حالی صورت می گیرد که اخیرا مذاکراتی برای مدیریت مشترک تالاب میان ایران وعراق صورت گرفته است.  تالاب هور العظیم با وسعت ۱۲۷ هزار هکتار در غرب خوزستان قرار دارد و رودهای کرخه، نیسان، سابله ودیگر نهرهای انشعابی از منابع آبی آن هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
باقر 2 تیر 1387 ساعت 04:42 ب.ظ http://www.damalanchy.blogfa.com

وای امتحان جانور ۱ دارم
ناراحت کننده بود
راستی یکم یاداشتهاتونو زیاد کنید
همش که نمیشه از بقیه جاها مطلب گرفت

با سلام
یادداشتهای زیادی تهیه کرده ام ولی وقت ویرایش ندارم سرم خلوت تر شد، چشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد